luns, 3 de decembro de 2018

NOVEMBRO MES DA CIENCIA

Este mes de ciencia ábrese coa publicación do manifiesto, asinado por Luís Navarro, Profesor titular de Bioloxía da Universidade de Vigo, integrante do grupo Divulgare, da mesma universidade, e ten frases lapidarias coma esta que moito lle agradecemos:  "Para ser libre mediante a cultura, igual ca para facer boa ciencia, hai que ler".  

Para saber máis 


Dende a Biblioteca animouse a practicar ciencia. 

Estas foron as actividades:

- Visita dun experto en sistema solar: Ricardo Escudero Cid

O alumnado de 3º de primaria levou a cabo un pequeno proxecto sobre O espazo. A partir del, planificaron o deseño dun sistema solar segundo os datos técnicos atopados nas diferentes fontes de información.
Unha vez rematado, tivemos a sorte de que un científico experto na materia nos acompañase nunha sesión. Foi unha moi boa experiencia na que lle expuxemos o que aprendéramos e onde resolvimos moitas dúbidas! 
Por que non vemos todas as estrelas no ceo? 
Hai vida noutros planetas? 
Por que non cae a auga da Terra? 
Que pasa cando as estrelas morren?
Ao rematar, como sorpresa, recibimos un agasallo: unha maqueta do sistema solar feita a escala real!



MOITAS GRAZAS !!


- Observar é máis que mirar

Preme nos enlaces para ver as prácticas que fixeron os alumnos/as en ciencias.






- Experimentos :
  •  Volcán de lava (Reaccións)
  •  O globo que incha só (Reaccións)
  •  O baile das pasas (Nun medio gasoso)
  •  Ovo saltarín (Reacción química)
  •  Lámpada  de lava (Densidades)
  •  Arco da vella (Densidades)
  •  Osiños mutantes (Disolucións)
  •  Xogo de estimación matemático
  • Botella de calma (Observación-emoción- calma)
  • Tinguir arroz (Absorción)
  • Vela e auga que sube (Presión atmosférica)
  • Realidade aumentada (Maxia a través do smartphone)
  • Arco da vella (Densidades)
  • ...
    
   Botella de Calma
     
  Lámpada de lava
Volcán de lava e globo que incha só


O Baile das pasas

Vela e auga que sube

             Ovo saltarín (Ás veces os experimentos non saen ben!!)


Realidade aumentada. A través do smartphone, 
as bolboretas saen do debuxo que pintaron os nenos/as


Os alumnos/as de infantil contaron as castañas ante os nenos/as de primaria, por decenas, así conseguiron chegar ata o número 177. As gañadoras de este xogo de estimación foron as que máis se aproximaron: Belén (comedor) e Iria (6º de primaria) que estimaron 180.


- Exposición e observación de experimentos


- As familias tamén participaron, gravando aos seus fillos/as científicos/as.